S ponudbo specialnih storitev industriji prinašamo prihranke in pomagamo zmanjševati emisije v okolje!

Še posebej smo ponosni na to, da lahko uporabnikom edini v Sloveniji brez posredovanja priglašenih organov takoj popravimo vse vrste ventilov ali pa jih v zelo kratkem času zamenjamo z novimi ali pa vgradimo nove rezervne dele. Na ta način podjetjem prihranimo kar nekaj evrov, saj sta proizvodnja komprimiranega zraka, še posebej pa pare draga, puščanje na ventilih pa pomeni velik strošek. Žal se tega odgovorni ljudje premalo zavedajo.
Ker smo na področju industrijskih ventilov že dalj časa strokovno v evropskem vrhu, imamo edini v tem delu Evrope pooblastila »top 5« proizvajalcev za preskušanje, popravilo in menjavo rezervnih delov.
K prihranku in varovanju okolja pa še posebej pripomoremo z uporabo lastne, patentirane naprave LEGATEST, s katero lahko kot edini v Sloveniji varnostne ventile preskušamo med obratovanjem. Tako proizvodnje ni potrebno zaustavljati in porabljati vedno dražje energente za ponovno uspostavljanje delovnega tlaka v sistemih opreme pod tlakom.

2.      Ali kaj poslujete tudi na tujih trgih? Katerih? Kolikšen delež prihodkov predstavljajo tuji trgi?
Vrata v svet pa nam je na stežaj odprla lastna tehnologija.
V L-PLAN že 21 let razvijamo merilne sisteme, specialne preskusne, kalibracijske naprave in krmilnike procesov. Oprema je zasnovana za merjenje procesov v proizvodnji, zbiranje podatkov, izvajanje analiz, kontrole, preskuse med obratovanjem ali na terenu, v ekstremnih delovnih pogojih.
Najbolj uspešna je naprava za preskus varnostnih ventilov z imenom LEGATEST, ki je patentirana, priznana s strani številnih svetovnih inšpekcijskih služb, certifikacijskih organov ter je že 13 let tehnološko res najboljša na svetu. S to napravo smo tudi izvajali preskuse v največji rafineriji na svetu; Reliance v Indiji, največji bio-termoelektrarni na svetu; JS OY Finska, Ministrstvu za energijo in vodo v Kuwaitu (Termoelektrarna) in drugih energetskih obratih po svetu.
Večji kupci naših naprav so: LUKOIL, STATOIL, NEK Krško, BP-BRITISH PETROL, UKRGAS, VOEST ALPINE, THYSSEN-KRUPP, THYSSEN-XERVON, FURMANITE, ARI, EFCO Indija, ALCOA SurinamI, CIF S. Arabija, IWTT Iran, BAR UAE, AL HAYTAM Kuwait, EULEIKA Kitajska…, LINDE, NOPA…

Kje je skrivnost uspeha? Po večini naprave kot končni izdelek tudi sami uporabljamo in jih na ta način stalno izboljšujemo. Vedno sem imel občutek, da smo 2 koraka pred konkurenco. Način dela in uvajanje novih dejavnosti so še posebej v Sloveniji mnogi posnemali. Že 1992 smo začeli varnostne ventile preskušati s popolnoma novo tehnologijo, ki jo takrat niso še nikjer uporabljali. Trenutno pa je to v svetu »HIT« .

3.      Kako se je spreminjalo število zaposlenih lani glede na leto 2010? Ste lani zaposlovali, oziroma nameravate zaposlovati letos?
V zadnji letih smo velik poudarek dali na kvaliteti lastne organizacije in optimizacije tako, da smo število zaposlenih celo nekaj zmanjšali. Zaradi rasti naročil popravil ventilov v tujini, smo začeli dodatno zaposlovati nezaposlene ljudi za krajša obdobja. Nudimo jim primerno usposabljanje in jih v skupinah z našim strokovnim osebjem pošiljamo na delovišča, največ v Nemčijo, Nizozemsko in Avstrijo. V lanskem letu smo v rafineriji Borealis pri Dunaju imeli 12 delavcev skoraj 30 dni. Nekateri od že usposobljenih delavcev nam pomagajo tudi v mesecih, ko imamo največ dela. V tem trenutku izvajamo storitve v Termoelektrarni Jenschwalde v Nemčiji. Imamoi pa tudi povpraševanja iz podsaharske Afrike in Iraka.

4.      Kakšni so bili lanski (2011) prihodki in dobiček podjetja?
V zadnjih 5 letih je bilo leto 2011 najboljše. Povečalo se je povpraševanje po storitvah iz tujine, prodaja merilne, preskusne in kalibracijske opreme pa tako ali tako raste že 5 leto zapored po 10 % letno. V Sloveniji krize zaradi stečajev ne občutimo toliko, saj imamo dejavnost zelo razpršeno in nismo odvisni od nekaj velikih naročnikov.
Žal pa nam je izpadel večji del načrtovanih prihodkov iz tujine zaradi zaprtja nuklearnih elektrarn, predvsem v Nemčiji in Nizozemskem.

5.     Kakšna so vaša pričakovanja za letos (okvirno)? Kakšne prihodke načrtujete?
Če bomo s prodajo opreme nadaljevali tako, kot smo začeli v prvih 3 mesecih, potem bo to leto res odlično. Če le ne bo finančna kriza tudi v tujini šla čez kritično mejo, na prodaji opreme tudi letos pričakujemo najmanj 10 % rast.
Večji del storitev izvajamo v Sloveniji. Ker pa je pri nas kriza že tako obsežna, je letošjni cilj ohraniti realizacijo iz lanskega leta.
V tujini se zavedajo, da kakovostno opravljeno delo prinaša prihranek. V Sloveniji pa je najbolj pomembna najnižja cena. V bistvu pa stroški zaustavitev proizvodnje, puščanje ventilov, nenačrtovana vzdrževanja… prinašajo nekaj deset krat večje stroške. Kdaj bo v Sloveniji prevladala miselnost »izbiraj najkvalitetnejšega ponudnika z najnižjo ceno«?

6.      Ali občutite krizo? Kako? Na kakšen način ste se prilagodili na spremenjeno gospodarsko okolje?
Pri tem moram povedati, da je bila za nas kriza v letih 2006, 2007, ko smo zaradi nesmiselne poteze Ministrstva za gospodarstvo dobili kar 30 novih konkurentov, pred tem smo imeli 2 resna konkurenta. Seveda v tujini temu ni tako, saj se zavedajo, da to področje zahteva strokovno in dosledno delo, saj je oprema pod tlakom v primeru eksplozije visoko življensko nevarna z veliko materialno škodo. V Avstriji je 5 kontrolnih organov, v Nemčiji 14 (podatek iz leta 2010).
Že 21 let je naš moto »perfekcionizem je naš sinonim za kakovost«. Pristop, ki temelji na poštenosti, in odprtosti je obrodil sadove. Sistem kakovosti smo obrnili v svoj prid, postali smo še bolj prilagodlivi. In tu nam je v zadnjem času največ pripomogel »dober glas«. Pridobivamo nova, velika podjetja, stari naročniki se vračajo.

7.      Ali v prihodnje pripravljate kakšne novosti/spremembe? Kakšni so vaši načrti za širitev?
Na področju storitev želimo še bolj izkoristiti obstoječe vire. Menim, da imamo tu še rezervo. Glavna faza razvoja naprav je pri koncu. V letu 2012 želimo občutno razširiti program naprav in aplikacij tudi na druga področja. Povpraševanja že imamo, od nas pa je odvisno, kako hitro se bomo odzvali. Eden od pomembnih nalog je v tem letu marketing, ki bo slonel na oglaševanju in strokovnih člankih v tujini, predvsem v EU. Mogoče se bomo odzvali na povpraševanja iz podsaharske Afrike in Iraka. V teh, gospodarsko težkih časih pa je predpogoj trdna baza.

8.     Kaj bi svetovali slovenskim podjetjem, ki se s težavo prebijajo skozi krizo?
V letu 2004 sem v poslovnem načrtu zastavil temeljni cilj; imeti ekipo srčnega osebja, ki med seboj deluje na prijateljski osnovi. Ta cilj je dosežen. Ohraniti dobro voljo in prijaznost pod takimi pritiski negativnih informacij je uspeh, in to je za nas 50 % marketinga. S tem smo prilagodljivejši in lažje uresničujemo želje vsakega posameznega naročnika.
Osebnostna rast je najbolj pomembna. Tako smo lahko tudi v najtežjih časih mirni, prijazni in še posebej resnicoljubni. V bistvu smo si vsi enaki. Samo na ta način naše obzorje ostaja široko. To pa je v tudi poslu ključ do resnične inovativnosti v vsakem trenutku.

Članek Podjetniški zmagovalec, finance, 26.3.2012